Siyasi Partiler ve Web Siteleri

Category:

Türkiye siyasi yaşamı için her konuda söyleyecek sözümüz vardır sanıyorum. Bende bugün bir vesile ile siyasi partilerimizin web sitelerini inceledim. Elbetteki CHP, Akparti, MHP ve DYP bunların arasında siteleri en iyi olmasını umduklarımdı. Gördüğüm kadarıyla partilerimiz henüz online dünyanın nasıl etkin kullanacağına dair kendilerini geliştirmiş durumda değiller. Özellikle bunu ABD seçimlerinde adaylığı kesinleşen ve geleceğin başkanı gözüyle bakılan Hillary Clinton un hazırlattığı web sitesini görünce daha iyi anlıyorsunuz. Elbetteki başka örneklerde var...Türk siyasi partileri içerisinde MHP ve DYP nin sitelerinin, iktidar ve ana muhalefet partilerinden daha iyi olduklarını söylemek mümkün ancak tüm bu siteler neredeyse kitleleriyle tek taraflı iletişim kurmayı tercih etmişler. Özellikle online ortama ait yeni ürünlerden tamamen uzak yaklaşımları ve tasarım konusundaki kötülükleri tartışılmaz durumda. İktidar partisi AKP' nin sitesi henüz yapıldı. Site de teknik aksaklıklarla karşılaşmam umuyorum tamamen benim şanssızlığımdır.
Bu noktada CHP' nin web sitesine özellikle değinmek istiyorum. Tüm siyasi parti siteleri içerisinde en kötüsü olarak tanımlamam gerekiyor chp.org.tr' ı. Site, navigasyonu, tasarımı, henüz tamamlanmamış içeriği ve olması gereken bir dolu içeriğin bulunmaması ile ön plana çıkıyor.

Sitelerin tamamında güncelleme sorunları bulunmakta ve maalesef geliştirilebilir olmak yerine statik bir düzenlemeye sahipler.

Bu durum bana çok düşündürücü geldi. Ne dersiniz?

Comments (0)

Related Posts with Thumbnails