O'nu hatırlayınız!...

Category:

Sade bir insan kadar zaafları olan bir "kahraman" a sahip olduğumuzu ilk kez anlamaya başlıyoruz."


""Türk' e durmak yaraşmaz, Türk önde..Türk ileri" mısrasını çoğu zaman 10. yıl marşını söylerken üzerine basmadan ağzımızdan çıkarıveririz. 27 Ekim tarihinde basın gösteriminde seyrettiğimiz "Mustafa" filminden sonra 10. yıl marşının Atatürk gibi bir Türkü tanımladığını anlayıverdim sanki daha önce hiç düşünmemişim gibi. Yaşamımın her salisesini milletinin selameti, huzuru, refahı ve illa ki özgürlüğü ve medeniyet çizgisinde yaşaması üzerine harcamış bir adamın dramını seyrettik aslında belgesel yapımda. Ancak daima ileri yürümek için giriştiği mücadele de kendisin de bulunması gereken tüm meziyetlerin yazılmasını beklememiz yerinde olmayacaktır. Atatürk bir eylem adamı olarak yazılmayı, seyredilmeyi, konuşulmayı, düşünülmeyi hakediyor muhakkak. Ama bir insan olarak sevilmeyi daha çok hakediyor...

Mustafa, Cumhuriyet Bayramını kutladığımız bugün vizyona girdi. 110 dk içerisinde yıllarca yazılıp çizilmesi, üzerinde konuşulması gereken bir "deha" nın yaşamını anlatabilecek olmasını zaten beklemiyorduk Can Dündar'dan. Zaten O'da öyle yapmak yerine çoğunlukla Atatürk' ün bilinmeyen hisleri (yönleri) ile Selanik' ten Dolmabahçe Sarayı' na kadar olan hayatını ele almış. Duru bir Can Dündar ses tonu ve Makedon ezgileri ile Goran Bregoviç'in müzikleri eşliğinde eşsiz (çok geç kalmış) bir film seyretmiş oluyorsunuz. Hatta gözyaşlarını tutmak her zaman mümkün olmayacak bir 110 dk ya hazır olmalısınız.

Atatürk' ün annesi Zübeyde Hanım' ı daha ilgiyle yeniden okumamızı zorunlu kılan, Bir erkeğin kadınlar(ı) karşısında ülke ve ordu yönetmekten daha fazla yorulduğunu kanıtlayan, çocuksu coşkularla yaşama arzusuyla dopdolu bir savaş adamının yalnızlık karşısında ki yenilgisini anlatan film Türkiye' de çok bildiğimiz bazı konu başlıklarının yeniden masaya yatırılıp tartışılmasını başlatacağa da benziyor muhakkak.

2008 yılındayız. Cumhuriyet'in çocukları olarak bir ülkenin kuruluş hikayesini ve o ülkeyi kurmak için girişilmiş mücadeleleri okul sıralarından başka hiç bir yerde ne okuyor ne de duyuyoruz. Duyduğumuzda da dikkat kesilmiyoruz ya zaten. Ne bağlı olduğumuzu ifade ettiğimiz törelerimiz, geleneklerimiz ne inandığımızı söylediğimiz "tanrı"(ları)mız ne de izindeyiz dediğimiz Ata' mızın ilkeleri hakkında kulağımıza çalınanlar dışında bilgi sahibiyiz. "Mustafa" tüm bunları anlatan bir film değil elbette ancak tüm bunları hatırlatacak bir film kesinlikle.

Tüm ülkemin bilhassa kutlaması gerektiğini düşündüğüm Cumhuriyet Bayramını tebrik ederiz.

basın bültenini okumak için tıklayınız.

Not : Mustafa filmi için Can Dündar ve tüm ekibine, Sabancı Holding'e, NTV ve Ko'medya'ya bu ülkenin evlatları olarak çok teşekkür ederiz.

Comments (4)

Merhaba ,
blogunuzu buün farkettim , buraya Fikir Atölyesinde farkederek geldim . Randy Paush ile ilgili yazının altındaki gereksiz yorumlara karşı gerekli yorumu yazdığınız için .. çünkü ben onları okduuktan sonra alt kısma gelip cevap yazmayı düşünüyordum ama siz zaten söylenmesi gerekenleri söylemişsiniz :)
Mustafa ile ilgili yazınızı okudum , ben kendi blogumda'belgeseli izlemeden' önce bir yazı yazmıştım . Benim yaşadıklarım , önceki deneyimlerime , ters düşen bir konuydu tartışılan , ama belgeseli izledikten sonra fikirlerimde çok bir değişim olmadı .
ASlına bakarsanız ben belgeselden çıkarken içim huzur ya da enerji dolu olsun isterdim . Biz bunları yapmış bi milletiz duygusuyla çıkmak isterdim . Cumhuriyet ilan edildi gibi bu ulkenin en onemli cumlesinin bu sekilde geiştirilmesi hosuma gitmedi. Neyse sonuçta beni tatmin etmedi aslında belgesel . Ayrıca bilmiyorum gördünüz mü ama bu güne sanırım en iyi yorumu yazan Mustafa Altıoklar oldu . çok farklı bi gözle bakmış dilerseniz onu da bi okuyun ..

iyi günler..
deniz

Deniz,

Değerli yorumun için çok teşekkür ederim. Mustafa filmi elbette ki bahsettiğin şekliyle içimizde bir cumhuriyet sevinci ile uğurlamadı bizleri. Ancak ben filmin amacının bu olmadığını düşünüyorum. Zira film bizleri Atatürk için ağlatmak ve O'nu sade bir insan olarak düşünmemiz üzerine tasarlanmış daha çok. Bu noktadan bakınca cumhuriyet coşkusu değil Atatürk sevgisi ile ayrıldım ben filmden.

Mustafa Altıoklar önerini hemen dikkate alıyorum.

Teşekkürler

:) farklı bakmışız o zaman filme , sizin tarafınızdan bakınca da isterdim ki belgesel de "11 kasım da yaşnılanlardan alıntılar olsun , içimizdeki sevginin o yıllarda ki örneklerini de görelim . uzatmayı düşünmüyorum tabiki bu konuyu . sadece bu konuyu da insan gibi tartışabileceğim bi insanla tanışmak güzel .

kolay gelsin .

İyi ki aynı bakmıyoruz Deniz. "11 Kasım da yaşanılanlar ayrıntılı yer alsın" ı kim istemezdi ki...yazımdan bir alıntı ile cevap vermem yerinde olacak bu hislerimi aktarabilmesi içim

"Mustafa, Cumhuriyet Bayramını kutladığımız bugün vizyona girdi. 110 dk içerisinde yıllarca yazılıp çizilmesi, üzerinde konuşulması gereken bir "deha" nın yaşamını anlatabilecek olmasını zaten beklemiyorduk Can Dündar'dan."

Dolayısı ile 110 dk sınırına rağmen dev bir hayatı senin veya benim arzuladığımız biçimde sergileyebiliyor olsaydı Can Dündar' a muhtemelen sadece yazar-belgeselci gözüyle bakmaz, ne zaman bir mucize daha gösterecek diye takip ediyor olurduk:)

Değerli bakış açın ve yorumların beni çok mutlu etti.

Sevgiler

Related Posts with Thumbnails