Etohum toplantılarına bir eleştiri (limon)

Category:

Önümüzdeki Çarşamba günü resmi olarak 4. sü düzenlenecek olan Etohum toplantılarının sonuncusundan sonra toplantıların seyrine ilişkin kişisel bir endişem ortaya çıktı.

Etohum' un ana fikri "girişimci" ve "yatırımcı" yı bir araya getirmek üzerine kurulu. Aynı zamanda "fikri olanların" bir girişim için "beyin fırtınası" yaptıkları önemli bir sonuç toplantısı olarak konumlanıyor. En güzel örneğini Takas Merkezi' nin konuk olduğu toplantıda gördük.

Her geçen gün katılımcı sayısı artıyor ve toplantının yapıldığı mekan yetersiz kalıyor. Bu durum herkes gibi beni de çok heyecanlandırıyor. İnternet girişimi adına teşvik edici ve aynı zamanda umut vaad edici.

Ancak son toplantıda Hurtürk kardeşlerin konuk olduğu(Mert Erkal' dan çaldım bu ifadeyi) wridea.com üzerine yapılan toplantı sonrasın da küçük bir endişe belirdi içimde. Neden mi?

Toplantı konukları bize başarı hikayelerinden bahsedip, hiç bir yatırımcıya ihtiyaç duymadıklarını, 8 yıldır sabırla türk kimliğini saklayarak ve pazarlama araçlarını mümkün olduğunca kullanmayarak başarıya vardıklarını anlattılar. Aynı zamanda Wridea' yı 30 bin kullanıcıya varana kadar ki süreçte üvey evlat gibi görüklerini aktardılar. Hala da gelir getirmemesi nedeniyle bu muameleye tabi bir site vardı karşımızda.

Açıkcası bu başarı heyecan verici ve önemi yadsınamaz kesinlikle. Ancak Etohum toplantılarının (haddimi aşarak yazıyorum) amacının dışında bir konuk olduğu görüşündeyim bu öykünün. Karşımızda bilgiye, fikre ve yarıtımcıya ihtiyacı olmayan ve bize sadece bir girişimci olarak nasıl "şanslı" olunuru anlatan bir konuk bulunuyordu. Bu durumun toplantılara katılımı düşüreceği ve Etohum toplantılarının amacını değiştireceği düşüncesi hakim bende.

Umarım yanılıyorumdur.

Comment (1)

Muammer çok teşekkürler. Bu eleştiri çok güzel :) ...

İki konuyu ayıralım

1. Etohum süreci: Etohum sürecine gerçekten sermaye, yatırımcı ve diğer kaynaklara ihtiyacı olacağını düşünen yeni firmalar katılacak. Yani süreç içinde sadece yeni internet girişimcileri olarak

2. Haftalık etohum toplantıları: Etohum toplantılarındaki amaç girişimcilerin internet sektöründeki gelişmeler hakkında farkındalığını yaratmak ve ana süreci girdi sağlamak. Bu sebeple etohum toplantılarında illaki yeni bir internet girişimcisi olması gerekmiyor. Bir gün misafir olarak bir yatırımcıda dinleyebiliriz. Bu toplantılarda da girişimcilere öncelik vermek istiyoruz ancak toplantıların ana amacı internet sektörüne ve girişimciliğe farkındalık yaratmak, network kurmalarını sağlamak, kısa güncel eğitim.

3. Her haftaki toplantıya sizlerde şirket önerebilirsiniz. Hatta bunun için etohum'da bir sayfa açalım. Görmek tanışmak istediğiniz şirketleri sayfadan bildirebilirsiniz.

Selamlar sevgiler
Burak

Related Posts with Thumbnails