Turkcell - Recep İvedik
Category: Düşüncelerimiz , Markalarımız , Videolar
Geçtiğimiz hafta Özgür Alaz' ın blogunda Turkcell' in fiyatlama konusunda pazardaki duruşu ve servisini emtialaştırmama adına ortaya koyduğu stratejiyi, Avea' ya kıyasla daha çok beğendiğini okurken, bizde kendisine katılıyorduk. Turkcell, pazarda oldukça farklı ve doğru bir duruşla ilerleyen önemli bir kurum.
Özgür Kızlı reklamları, Raga Oktaylı reklamları, Sinyal bebekleri, Gnçtrkcll gibi önemli gördüğüm başarılı uygulamalar. Milli Takım sponsorluğu, Super Lig sponsorluğu gibi yaklaşımlarının yanında ürün ve servis zenginliği de oldukça başarılı.
Ancak son reklamında Turkcell' in ciddi bir hata yaptığını düşünüyoruz. Recep İvedik kimliği ile Turkcell' in bugüne kadar sergilediği çizgi arasındaki fark, Recep İvedik' in riskli bir karakter oluşu, reklam metni ve kurgusu baştan sona Turkcell pazarlama uygulamarının çok dışında bir noktada kalıyor. Turkcell' in bu çizgide devam etmemesi en büyük temennimiz. Reklam tüketicileri markayı konumlandırırken bunu reklam veren' in yönlendirmesi ile yapabiliyor. Bu strateji hatası ile Turkcell kendisini farklı bir hedef kitleye yakınlaştırma çabasında fakat bu çaba mevcut hedef kitleye sunulmuş bir ürün üzerinden, mevcut müşterilerin kolayca algılayabileceği derin bir farklışma ile yapılmamalı. Örnek verecek olursak, genç kitleye ulaşmak için kullanılan Gnctrkcll uygulaması son derece başarılı bir strateji. Hem hedef kitleye uygun bir ürün, hemde mevcut diğer hedef kitleden uzak tutularak sunuluyor. Ben ve benim gibi olan Turkcell kullanıcıları "gnctrkcll" den asla rahatsız olmuyor.
Comments (0)
Yorum Gönder